Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Marijke Vanhommerig - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Marijke Vanhommerig - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Marijke

21 Juli 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

19 juli 2015
Trrrrinnggg trrrrrringggg......shitttt het is al half vijf!!!! We hebben ons verslapen.....Rogier z'n vader, Cees, belt ons wakker. De wekker stond niet goed. We springen snel uit bed. Wat een geluk dat Cees met ons meerijdt naar Schiphol en dat hij de auto weer terugbrengt, anders hadden we ons mooi verslapen. Dom, dom, dom! Gelukkig hebben we alles al ingepakt, alleen even boterhammen smeren, de jongens slaapdronken uit bed halen, tassen in de auto....en we kunnen! USA here we come.

Ruim op tijd, om zeven uur, zijn we op Schiphol. We hebben al via de computer ingecheckt gisteren, dus wij zijn verzekerd van de door ons zelf uitgezochte stoelen.....denken we.....
Het vliegtuig is overboekt, en onze digitale incheck is er door een medewerker van Swiss air weer uitgehaald.....hoe kan dat nu!!!!
Gelukkig is er nog plaats, maar niet meer de plaatsen die we eigenlijk graag wilden. Nu zitten we naar Zürich met z'n drieen naast elkaar, en Rogier zit een paar rijen voor ons. Gelukkig is dat maar een klein stukje.

Het vliegtuig heeft trouwens vertraging. Na twee keer van gate te hebben gewisseld, staan we uiteindelijk klaar om in te stappen. En met een klein uurtje vertraging stijgen we op. De piloot geeft extra gas, en na een uur zijn we al in Zürich.

Daar hebben we ruim drie uur de tijd voordat ons vliegtuig naar Las Vegas vertrekt. We kijken een beetje rond en eten een lunch. De tijd vliegt eigenlijk om. Om drie uur vertrekt ons vliegtuig naar Las Vegas, keurig op schema. Ruim 11,5 uur vliegen, en het eerste stuk lijkt zo zinloos, omdat we vanaf Zürich weer bijna over Nederland heenvliegen richting IJsland en Groenland. En wat is dat laatste land mooi! We hebben helder weer boven Groenland, en zien vooral veel wit! Echt prachtig om te zien. Om kwart voor zes lokale tijd, landen we in Las Vegas. (In Nederland is het dan al kwart voor drie s nachts). De douane door en even wachten op de tassen, en we kunnen naar buiten......Klap! Wat een warmte in een keer.

Met een taxi gaan we naar ons hotel. We zitten in New York New York. Een hotel met een achtbaan er omheen. Hoe gaaf is dat!

We leggen de tassen op de kamer en gaan dan nog naar de 'strip'. Wat een lichten en herrie overal. En die casino's echt niet normaal hoe groot. We kijken bij de fonteinshow, en genieten van alles om ons heen. Half tien s avonds zijn we terug in het hotel en vallen als een blok in slaap.

20 juli 2015
Door het tijdsverschil zijn we om vier uur s ochtends al wakker. Onze hotelkamer wordt door Cas verbouwd tot boomhut en later tot politiehut. Luuk kijkt filmpjes op de iPad. Al vroeg gaan we op pad om ergens te ontbijten. Het is ons al snel duidelijk dat Las Vegas s avonds leeft en dat er s ochtends niet veel te doen is. We ontbijten midden in een casino, met kinderen erbij....gek eigenlijk. De jongens eten wafels. De hoeveelheden zijn hier echt groot! Niet normaal.

We lopen op ons gemakje over de strip, helemaal tot aan hotel circus circus. In totaal hebben we heel wat kilometers afgelegd te voet.

Vanaf daar pakken we een bus naar een outletcentrum. En ik kan het niet laten natuurlijk.... En koop voor de jongens wat kleren van Gap. Scheelt echt veel in prijs.

De jongens zijn het meest onder de indruk van alle verkleede mensen die hier rondlopen, zoals Batman, transformers, minions etc.

Deze avond wordt het niet laat. Cas stort in van moeheid, en om half zeven liggen Luuk en Cas allebei te slapen. Wij niet veel later. Wel een leuke dag!

21 juli 2015
We checken uit het hotel en gaan eerst even ontbijten met grote ommelets en de jongens donuts.
Om half tien moet er iets gebeuren wat op de bucketlist van Rogier staat: schieten net shotguns en weet ik veel wat nog meer. We worden opgehaald met een Hummer! De jongens vinden het geweldig. Terwijl Rogier gaat schieten, loop ik met de jongens over het terrein waar allemaal legervoertuigen staan. In sommige mogen ze in, zoals in een helicopter. Ze genieten! Rogier komt met een grote grijns op zijn gezicht naar buiten gelopen. Hij vond het geweldig!
Met een humvee worden we weer terug gebracht naar het hotel. Nu even op een terrasje, straks gaan we de auto ophalen.

Tot nu toe genieten we volop! Erg leuk hier! Fijne dag iedereen! X

• 21 Juli 2015 - 20:47

Ruud En Marijke :

Nou nou, jullie laten er geen gras over groeien! Wat veel gezien en gedaan al! Fijn dat jullie zo genieten!! We zijn benieuwd naar het volgende verslag!

• 21 Juli 2015 - 21:27

Ella:

Te gek jongens! X

• 21 Juli 2015 - 21:33

Jo En Jannie:

Jullie hebben het weer voor elkaar. Lijkt mij wel leuk daar.
    Heel veel plezier verder.

• 21 Juli 2015 - 22:33

Cees L:

Leeeeeeeeuuuuuuuk!!!!!!!!
    Vliegen, grote auto's, schieten met big guns, donuts .......echt USA! Geniet van de trip.

• 22 Juli 2015 - 01:29

Rene:

Hell of a good time!! Njoy

• 22 Juli 2015 - 09:15

Johan Geluk.:

Prettige vakantie.

• 22 Juli 2015 - 10:38

Anita Stijweg:

Wat een heerlijke reis weer heel heel veel plezier!!! Zal met plezier
    jullie verhalen weer lezen!!
    X

• 23 Juli 2015 - 20:34

Yvette En Rene:

Gaaf hoor. al een heel avontuur. Heel veel plezier en tot het volgende verslag

• 24 Juli 2015 - 14:23

Jopie En Co:

Wat een heerlijke avontuurlijke reis, geniet er van.

• 25 Juli 2015 - 13:09

Els:

Alles is echt groter daar hè, is echt niet normaal. Ik schrok even en dacht dat jullie een Hummer gehuurd hadden :-). Veel plezier daar